Page 13 - Zpravodaj Urbanická brázda 2018
P. 13
Místní akční plán Vzdělávání II
Od září 2018 do roku 2022 realizuje Hradecký venkov V rámci 1. setkání řídícího výboru MAP II, které proběhlo
o.p.s. ve spolupráci se Statutárním městem Hradec 8. listopadu 2018 v Knihovně města Hradec Králové, byl
schválen dokument Strategický rámec, který zahrnuje cíle
Králové projekt Místní akční plán vzdělávání II (MAP II)
na území obce s rozšířenou působností Hradec Králové, a priority v oblasti základního vzdělávání na území ORP
v rámci Operačního programu Výzkum, vývoj a vzdělávání, Hradec Králové a přehled projektových záměrů
a navazuje tak na úspěšnou spolupráci při realizaci MAP I. zapojených subjektů připravovaných k realizaci. V rámci
jednání bylo vyhodnoceno, že do 11 základních škol,
Hlavním cílem MAP II je zlepšit kvalitu v mateřských
a základních školách na území obce s rozšířenou zřizovaných Statutárním městem Hradec Králové, bylo
působností Hradec Králové tím, že bude podpořena v rámci projektu „Modernizace infrastruktury základních
spolupráce zřizovatelů, škol a ostatních aktérů ve vzdě- škol“ investováno více než 98 mil. Kč a do 11 škol na území
Hradeckého venkova více než 85 mil. Kč.
lávání, to znamená společné informování, vzdělávání
a plánování partnerských aktivit pro následné společné
řešení místně specifických problémů a potřeb a vyhod-
nocování přínosů spolupráce. Spolupráce probíhá mezi
řediteli, zřizovateli, učiteli, ale i rodiči, kteří mají možnost
zapojit se tak do života školy.
„Na začátku byly obavy, zda se realizace zvládne, ale postupem
Šablony pro školy a školky času, když se člověk obklopí schopnými a vstřícnými lidmi zjistí,
že šablony přináší mnoho pozitivních zkušeností a zážitků.
Peníze nám pomohly získat spoustu materiálu a pomůcek, které
Již od června 2016 se všechny školy na území v mnohém zkvalitnily výuku, vzdělávání a zájmů žáků.‘‘
mikroregionu Urbanická brázda zapojovaly do dotačního Mgr. Adriana Gajová, ZŠ a MŠ Praskačka
programu vyhlášeného Ministerstvem školství mládeže
a tělovýchovy nazvaného ,,Šablony pro MŠ a ZŠ I“. „Naše škola podala žádost o zapojení do projektu na konci
Školy díky částečnému či plnému hrazení z projektu minulého roku. Využíváme převážně personální šablony – školní
asistent ve škole a ve školce, kteří jsou nápomocni všem učitelům.
nakoupily knihy, nábytek pro čtenářský klub, deskové hry,
Dále máme speciálního pedagoga, který pomáhá výchovným
cvičební nářadí a náčiní, diagnostické pomůcky pro
poradcům s žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. Šablony
předškoláky, pomůcky pro dvouleté děti v MŠ, fotoaparát,
jsme také využili k dalšímu vzdělávání pedagogických
tablet, interaktivní pojízdnou tabuli. Dále zapojily své pracovníků. Máme proškoleného logopedického asistenta, dvě
pedagogy do kurzů dalšího vzdělávání nebo získaly učitelky v MŠ jsou proškoleny v matematické a čtenářské
personální posilu svého týmu (např. asistenta, chůvu). pregramotnosti a jedna prošla seminářem s názvem Specifika
V současné době jsou všechny projekty z výzvy ve stavu práce pedagoga s dvouletými dětmi v MŠ. Dále proběhla návštěva
plné realizace či ve fázi jejich ukončování. Díky této s výměnou zkušeností v MŠ ve Stěžerách.“
Mgr. Lenka Šlechtová, ZŠ a MŠ Libčany
pozitivní zkušenosti se již většina zapojila do navazujícího
projektu ,,Šablony pro školy II“. Ten otevírá nově možnost
pro zapojení také školních družin. Místní akční skupina
Hradecký venkov během první i druhé výzvy nabízí školám
svou pomoc se zpracováním žádosti a po jejím schválení
k financování jim pomáhá s administrací, dotazy a pro-
blémy během celých dvou let, kdy projekt trvá.
Mgr. Magdalena Hojná
Jak ovlivnilo školu nebo školku zapojení se do projektu
Šablony pro MŠ a ZŠ I?
ZPRAVODAJ MIKROREGIONU URBANICKÁ BRÁZDA - 2018