Page 13 - Zpravodaj Urbanická brázda 2018
P. 13

Místní akční plán Vzdělávání II



         Od  září  2018  do  roku  2022  realizuje  Hradecký  venkov   V rámci 1. setkání řídícího výboru MAP II, které proběhlo
         o.p.s.  ve  spolupráci  se  Statutárním  městem  Hradec   8. listopadu 2018 v Knihovně města Hradec Králové, byl
                                                              schválen dokument Strategický rámec, který zahrnuje cíle
         Králové  projekt  Místní  akční  plán  vzdělávání  II  (MAP  II)
         na území obce s rozšířenou působností Hradec Králové,       a priority v oblasti základního vzdělávání na území ORP
         v rámci Operačního programu Výzkum, vývoj a vzdělávání,   Hradec  Králové  a  přehled  projektových  záměrů
         a navazuje tak na úspěšnou spolupráci při realizaci MAP I.   zapojených subjektů připravovaných k realizaci. V rámci
                                                              jednání  bylo  vyhodnoceno,  že  do  11  základních  škol,
         Hlavním  cílem  MAP  II  je  zlepšit  kvalitu  v  mateřských
         a  základních  školách  na  území  obce  s  rozšířenou   zřizovaných  Statutárním  městem  Hradec  Králové,  bylo
         působností  Hradec  Králové  tím,  že  bude  podpořena   v rámci projektu „Modernizace infrastruktury základních
         spolupráce zřizovatelů, škol a ostatních aktérů ve vzdě-  škol“ investováno více než 98 mil. Kč a do 11 škol na území
                                                              Hradeckého venkova více než 85 mil. Kč.
         lávání,  to  znamená  společné  informování,  vzdělávání
         a  plánování  partnerských  aktivit  pro  následné  společné
         řešení místně specifických problémů a potřeb a vyhod-
         nocování  přínosů  spolupráce.  Spolupráce  probíhá  mezi
         řediteli, zřizovateli, učiteli, ale i rodiči, kteří mají možnost
         zapojit se tak do života školy.


                                                              „Na začátku byly obavy, zda se realizace zvládne, ale postupem
         Šablony pro školy a školky                           času, když se člověk obklopí schopnými a vstřícnými lidmi zjistí,
                                                              že  šablony  přináší  mnoho  pozitivních  zkušeností  a  zážitků.
                                                              Peníze nám pomohly získat spoustu materiálu a pomůcek, které
         Již  od  června  2016  se  všechny  školy  na  území   v mnohém zkvalitnily výuku, vzdělávání a zájmů žáků.‘‘
         mikroregionu Urbanická brázda zapojovaly do dotačního   Mgr. Adriana Gajová, ZŠ a MŠ Praskačka
         programu  vyhlášeného  Ministerstvem  školství  mládeže
         a tělovýchovy nazvaného ,,Šablony pro MŠ a ZŠ I“.    „Naše  škola  podala  žádost  o  zapojení  do  projektu  na  konci
         Školy  díky  částečnému  či  plnému  hrazení  z  projektu   minulého roku. Využíváme převážně personální šablony – školní
                                                              asistent ve škole a ve školce, kteří jsou nápomocni všem učitelům.
         nakoupily knihy, nábytek pro čtenářský klub, deskové hry,
                                                              Dále  máme  speciálního  pedagoga,  který  pomáhá  výchovným
         cvičební  nářadí  a  náčiní,  diagnostické  pomůcky  pro
                                                              poradcům s žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. Šablony
         předškoláky, pomůcky pro dvouleté děti v MŠ, fotoaparát,
                                                              jsme  také  využili  k  dalšímu  vzdělávání  pedagogických
         tablet,  interaktivní  pojízdnou  tabuli.  Dále  zapojily  své   pracovníků.  Máme  proškoleného  logopedického  asistenta,  dvě
         pedagogy  do  kurzů  dalšího  vzdělávání  nebo  získaly   učitelky  v  MŠ  jsou  proškoleny  v  matematické  a  čtenářské
         personální  posilu  svého  týmu  (např.  asistenta,  chůvu).       pregramotnosti  a  jedna  prošla  seminářem  s  názvem  Specifika
         V současné době jsou všechny projekty z výzvy ve stavu   práce pedagoga s dvouletými dětmi v MŠ. Dále proběhla návštěva
         plné  realizace  či  ve  fázi  jejich  ukončování.  Díky  této   s výměnou zkušeností v MŠ ve Stěžerách.“
                                                              Mgr. Lenka Šlechtová, ZŠ a MŠ Libčany
         pozitivní zkušenosti se již většina zapojila do navazujícího
         projektu ,,Šablony pro školy II“. Ten otevírá nově možnost
         pro zapojení také školních družin. Místní akční skupina
         Hradecký venkov během první i druhé výzvy nabízí školám
         svou pomoc se zpracováním žádosti a po jejím schválení
         k financování jim pomáhá s administrací, dotazy a pro-
         blémy během celých dvou let, kdy projekt trvá.
         Mgr. Magdalena Hojná


         Jak ovlivnilo školu nebo školku zapojení se do projektu
         Šablony pro MŠ a ZŠ I?






                                             ZPRAVODAJ MIKROREGIONU URBANICKÁ BRÁZDA - 2018
   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18